Main Labels

4/12/2013

Pólanyk a já

Na Chucka som si robila zálusk už hodnú chvíľku. No fakt, že ho v mojom okolí nikto nečítal, dokonca ani o ňom  nikto nič nevedel, ma tak trochu odradil. 
Do knižnice som tak často nechodila. Ále, keď som tam už išla, požičala som si od neho moje prvé 2 knižky(Snuff, Fight club). Bola to asi najlepšie vec, ktorá sa udiala v mojom čitateľskom živote.
Prvé strany nič moc.
No potom ten jeho štýl, ten rukopis, tie námety, tá irónia,tá absurdnosť, tá depsresívnosť...
Všetky myšlienky, ktoré sa vo mne predtým len matne vírili, on dokázal presne popísať.
On bol To niečo, čo som hľadala, v čo som dúfala, že nájdem. Prišiel v pravej chvíli. Myslela som si, že nič také neobjavím, že sa s ničím nestotožním tak ako sa to stalo s jeho knihami.
 Niektoré témy, nie práve najsladšíe, ma najprv moc nechytili, no keď si to tak človek uvedomí, v akej dobe dneska žijeme,.. Zodpovedajú skutočnosti.

Zaujal ma natoľko, že som prečítala od neho všetko dostupné diela, a teším sa na ďalšie a ďalšie.

Ďalším bodom v mojom "liste" je prečítanie si jeho kníh v angličtine. Lebo preklad nie vždy odpovedá pôvodnému jazyku.

Takže, knihy môžem len odporúčať.

Takže toľko "Ja a Chuck".

Jeho životopis je tiež zaujímavý.
Študoval žurnalistiku, no potom pracoval ako mechanik, písal návody na opravu kamiónov, a prispieval aj do novín, no s tým po čase prestal. Keďže chcel vo svojom živote robiť niečo viac, začal pracovať ako dobrovoľník v útulku pre bezdomovcov, a v hospici.

Písať fikciu začal až po tridsiatke.
Jeho knihy boli najprv odmietané vydavateľstvami kvôli poburujúcemu obsahu, no klub bitkárov presvedčil vydavateľov. Najprv to bola len poviedka, ktorú neskôr rozšíril na celý román. Fight klub bol neskôr aj sfilmovaný. Podľa mňa nieje film zlý, no ak si prečítate knihu, určite pocítite rozdiel. Fight club patrí medzi jeho najlepšie hodnotené.

V jeho knihách nachádzame aj útržky jeho života. napr. V Diary popisuje ako hlavná postava vyrastala v prívesovom mestečku ako on. Chodil do rebelskej organizácie Cacophony Society, čo využil v knihe Fight club.Vraj si zapisuje a zaraďuje situácie alebo historky z jeho okolia do karisov na jeho poličke.Aj toto popísal 1 diele. Je toho oveľa viac...
 Ak si správne poskladáte životy hrdinov v knihách, nájdete práve jeho život, názory aj nádeje.

Zoznam jeho kníh podľa roku vydania:
  •  Invisible Monsters ✓,
  •  Fight Club ✓,
  •  Survivor, 
  • Choke,
  •  Lullaby ✓,
  • Diary ✓,
  •  Fugitives and Refugees: A Walk in Portland, 
  • Stranger Than Fiction: True Stories , 
  • Haunted, 
  • Rant, 
  • Snuff ✓,
  •  Pygmy, 
  • Tell-All, Damned.


Takže toľko odo mňa.

Ešte k výslovnosti jeho mena..:D
 Najprv som to moc neregistrovala, no keď som mala povedať slovinárke o mojom objave Palahniukovy, mala som problém.
Tákže, vyslovovať by sa to malo [pólanyk] podľa krstných mien Paul a Nick(mená prarodičov). 







Žádné komentáře:

Okomentovat